dinsdag 3 mei 2011

ik twitter jij twittert wij twitteren

ja kom nou zeg, ik ga toch niet met de wijde wereld delen dat ik nu koffie zit te drinken!
Dat is waarschijnlijk de meest gehoorde reactie op de vraag: doe jij al aan twitter? tenminste, in mijn vriendengroep dan. Want daarbuiten is het toch al een behoorlijk ingeburgerd medium geworden.

Het doel is mij onbekend. Volgens mij is het ook meer aan de gebruikers zelf om dat te verzinnen. Dat bewees Nicolette van Dam in de uitzending van de Wereld draait door, waarin onlangs het 5 jarig bestaan van Twitter werd 'gevierd'. Nicolette was een van de twee eregasten, naast haar zat DJ Armin van Buuren. Samen zijn deze fanatieke twitteraars verantwoordelijk voor een dagelijkse kost aan opmerkingen, ongetwijfeld bedoeld voor hun fans. Om eerlijk te zijn ken ik Nicolette niet. Ook na de uitzending wist ik nog niet wat ze doet. Daar ging het dus ook niet om. Het ging er om dat Nicolette zo lekker persoonlijk contact kon hebben, met, tja...met wie eigenlijk? Met iedereen die maar wilde twitteren met haar? is het echt zo makkelijk? Kan iedereen op deze manier met twitter-koningin Nicolette van Dam in contact komen? Het schijnt te kunnen.
Ik ben niet op onderzoek uitgegaan. Misschien dat ik er ooit nog achter kom wat Nicolette doet in het dagelijks leven - en dan bedoel ik: naast het twitteren. Misschien heeft ze een verdraaid goede reden om tweets de wereld in te sturen, misschien zit zij wel achter het succes van de Wereld draait door, of, beter nog, kan ze (nog beter dan Octopus Paul) voetbaluitslagen voorspellen! Ha, dat zou wat zijn.

Maar voorlopig blijf ik instemmend knikken als vrienden mij vertellen dat ze niet zitten te wachten op mededelingen over kopjes koffie. Tenzij het de lekkerste koffie van Nederland betreft dan misschien - binnenkort te nuttigen in het NAi volgens Peter ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten