donderdag 26 mei 2011

Van alles wat en................ Communicatie

Nou Pepijn ik vind dit een belachelijk vorm van bemoeizucht, je vraagt je daadwerkelijk af wat, en bovendien hoe, je privacy wordt beschermd bij Linkedin???!!!

Een griezelig voorbeeld van communicatie op de verkeerde manier.

Je leest her en der heel vreemde dingen, zo schreef een belg in Eventplanner een Colum met een waarschuwing "Facebook maakt jouw sociale netwerk kleiner!" Dat gaat over een bepaalde instelling die ze vragen in te stellen maar waardoor blijkt dat het juist het omgekeerde effect heeft. Hij legt wel uit wat je daaraan kunt doen, dat wel.

Of bij Communicatie Online
20 mei 2011, 14:25 Linda Hell
‘Social media houden werknemers bij de les’
Social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn houden werknemers scherp. Dat concludeert TNO in een onderzoek dat vrijdag is gepresenteerd.


Het onderzoeksbureau weerspreekt daarmee eerdere studies die aangaven dat mensen juist ‘emotioneel uitgeput’ raakten van de constante informatie- en communicatiestroom.

Volgens TNO worden werknemers innovatiever, bijvoorbeeld als ze veel contact hebben met de klant via de moderne communicatiekanalen. Door dat contact komen ze vaker op eigen ideeën, en dat levert de klant een beter product op. Bij bedrijven waar het hele werkproces is vastgelegd in protocollen, heeft het personeel veel minder eigen inbreng. Zij werken als het ware op de ‘automatische piloot’. Het bedrijf loopt daardoor innovatiekansen mis, zeggen de onderzoekers.

Het onderzoek is gedaan in 2008 en 2009 onder ruim drieduizend Nederlandse werknemers. (ANP)

Bovendien vraagt men zich ook af: Social Media op het werk, tijd voor een code? Zou je er één moeten hebben? En zo ja, hoe stel je hem op? Hoe zorg je dat de code ook door je werknemers gedragen wordt?

Dit zijn interessante vragen, vind ik.

1 opmerking:

  1. Inderdaad interessante vragen! Social media zijn op sommige werkplekken al net zo ingeburgerd als de telefoon en de pc. 10-15 jaar geleden vonden veel bedrijven en organisaties het niet nodig dat iedere werknemer een pc had. Nu kan bijna niemand meer zonder. Bij de telefoon zie je een soortgelijke ontwikkeling: van telefooncentrale tot 1 of meer eigen telefoons voor alle werknemers.

    BeantwoordenVerwijderen